Suplement

Cinema

‘Ready Player One’, de Steven Spielberg

Joan Salvany
10 d'abril de 2018

Com enfrontar-se a comentar una pel·lícula de Spielberg que aquest cap de setmana ha recaptat 42 milions d’euros a l’Estat, i ha batut tots els rànquings? Es tracta d’una pasterada de tiroteigs en un fons blau etern amb armes futuristes repletes de flaixos, raigs i llampecs. Un sense fi de carreres que no porten enlloc retratats amb una càmera boja que busca protagonisme davant la falta de coherència i contingut de les diferents accions.

El film no sembla una advertència del gran Spielberg sobre les noves xarxes i tecnologies que superen per la dreta als pocs humans que encara volen vestir teixits i que laminen el bon fons d’uns personatges que no transmeten cap emoció. Es tracta de joves enganxats als videojocs, tancats en les seves estratosfèriques habitacions, que reten homenatge als blockbusters del mercat, des de Chuky a El Resplandor, passant per Gremlin, Star Wars, Freddy Krueger o Regreso al futuro.

Un panteó nostàlgic que pretén obtenir el grau d’agent cultural. Només amb una màquina de videojocs es pot controlar l’emblemàtic vehicle de Regreso al futuro al qual persegueixen el Batmòvil, l’Equip A, les Tortugues Ninja, en King Kong i Akira amb el dinosaure Rex. Tots ells, considerats per molts un brillant espectacle, no són més que un batibull d’aventures d’altres que han estat rellevants en món del cinema. I tot per explicar un món virtual de Columbus, a Ohio, l’any 2044.

“Un sense fi de carreres que no porten enlloc retratats amb una càmera boja que busca protagonisme davant la falta de coherència”

El nostre protagonista viu amuntegat en una torre de caravanes i s’evadeix d’una realitat fosca i hostil transportant-se a Oasis, un univers virtual on tot és possible. Quan el multimilionari que va crear aquesta tecnologia mori, iniciarà un concurs basat en la cultura dels anys 80, on el guanyador s’emportarà la seva immensa fortuna i el control d’Oasis. Després de resoldre la primera de les tres endevinalles, amb els seus amics s’haurà d’enfrontar a perills tant dins com fora del joc.

Ha hagut de passar més d’una dècada per tal que Spielberg torni a dirigir una pel·lícula de ciència-ficció, un gènere on ha creat precedent. Només ell, que tant com a director com en tasques de productor ha participat activament en la creació d’icones de la cultura pop de finals del segle XX, podia portar a la pantalla el bestseller d’Ernest Cline, també guionista de la pel·lícula, on un univers virtual domina les vides d’una població mundial a la vora del col·lapse. Els joves però experimentats Tye Sheridan (X-Men: Apocalipsis) i Olivia Cooke (Yo, él y Raquel) lideren un repartiment que també compta amb Ben Mendelsohn.

Podeu consultar totes les crítiques de les estrenes de la setmana clicant aquí.

  • Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *