Suplement

Alegria interior

Moments de “vacances” durant tot l’any

Antoni Lacueva
13 de juliol de 2019

No tots tenim temps, o no hi donem la prioritat necessària, per assistir a un retir de meditació o fer unes vacances relaxants.

Podem incorporar petits moments d’atenció plena en la nostra vida quotidiana i durant tot l’any, no només en l’època estiuenca.

D’aquesta manera ens podem sentir més concentrats i alleugerats, com més relaxats i inundats de pau i tranquil·litat.
Aquí tens tres propostes per incloure moments conscients en els teus ocupats dies d’estiu:

COMENÇA EL MATÍ AMB UN PROPÒSIT

Alguns matins són tan agitats que tenim sort si aconseguim menjar alguna cosa per esmorzar abans que haguem de sortir corrents.

Però quan et dones temps per connectar-te amb el teu cos, connectes amb la teva respiració i estableixes una intenció per al teu dia, et dones la capacitat de concentrar-te en com vols que es desenvolupi el dia. Segueix aquesta pràctica de cinc passos per començar bé el matí.

-Connecta’t amb el teu cos. En despertar-te, seu (al teu llit o en una cadira) en una postura relaxada. Tanca els ulls i connecta amb les sensacions del teu cos assegut. Assegura’t que la columna vertebral estigui recta, però no rígida.
-Connecta’t amb la teva respiració. Fes 3 respiracions llargues, profundes i nutritives: inspira pel nas i expira per la boca, o també pel nas. Després, deixa que la teva respiració s’adapti al teu propi ritme, ja que simplement la segueixes cap a dins i cap a fora, notant l’ascens i la caiguda del pit i el ventre mentre respires.
-Investiga la teva intenció per al dia que comença. Pregunta’t: “Quina és la meva intenció per avui?” Aquestes indicacions t’ajudaran a respondre aquesta pregunta, a pensar en les persones i les activitats amb les quals et relacionaràs.
-Pregunta’t: Com podria aparèixer avui per tenir el millor impacte?
-Quina qualitat de la ment vull enfortir i desenvolupar?
Què necessito per cuidar-me millor?
-Durant els moments difícils, com podria ser més compassiu o compassiva amb els altres i amb mi mateix?
Com podria sentir-me més connectat i satisfet?
-Fixa la teva intenció per al dia. Per exemple, “Avui, seré amable amb mi mateix; seré pacient amb els altres; pren-te el teu temps per prioritzar coses que t’agradin o qualsevol altra cosa que sentis que és important.
-Al llarg del dia, consulta amb tu mateix. Fes una pausa, respira i revisa la teva intenció. Observa, a mesura que et fas més i més conscient de les teves intencions per a cada dia, com canvia la qualitat de les teves comunicacions, relacions i estats d’ànim.

FES PAUSES CONSCIENTS EN EL TEU DIA

La mateixa sensació de restauració que obtenim en prendre’ns unes vacances o gaudir d’un cap de setmana llarg, es pot trobar introduint una pausa intencional en el teu dia, tant se val que estiguis esmorzant, preparant-te per anar a la feina o revisant un correu electrònic.

Aquests minidescansos et brinden espai per a la connexió i per sortir del pilot automàtic i tornar a concentrar-te en els teus objectius.

Per exemple, entre molts …
-Nota les sensacions de la dutxa del matí
-Assaboreix el teu esmorzar, posa atenció als gustos i a les olors
-Pren consciència de les sensacions de la respiració durant els canvis d’activitat
-Camina conscientment
-Para atenció a les sensacions de la respiració mentre t’esperes per creuar un carrer esperant que el semàfor es posi verd.

DORM MÉS PROFUNDAMENT

Una bona nit de son no només et prepara millor per al dia següent, sinó que també pot tenir un impacte significatiu en la teva salut.

Quan la preocupació, les distraccions o l’insomni t’impedeixen obtenir el son que necessites, el son de qualitat i reparador, practicar l’atenció a les sensacions del cos, l’anomenada exploració corporal, et pot ajudar a relaxar-te i a tranquil·litzar la ment i el cos, aconseguint d’aquesta manera tenir un son profund.

Si recordes un cap de setmana o un període de vacances, curt o llarg, en el qual potser hagis pensat: “que bé, com he desconnectat”, fixa’t que realment el que ha passat és que has assolit una millor i més potent connexió.
Allò que en realitat has assolit i has sentit és el que t’ha produït benestar, LA CONNEXIÓ.