Suplement

Alegria interior

  • Compartir

Passos senzills per a la pràctica de ‘mindfulness’

Antoni Lacueva / antoni@mindfulness-barcelona.com
9 de desembre de 2021

Avui sembla que no hi ha discussió que la pràctica de la meditació-mindfulness proporciona diversos beneficis des de la salut fins a la qualitat en les nostres relacions.

Tot i això, saber que alguna cosa és bona per a un no sempre facilita posar-ho en pràctica. Hi ha alguns passos senzills que pots seguir per ajudar a iniciar i mantenir una pràctica de meditació saludable.

1. Vincula la meditació a una activitat habitual
Activitats com dutxar-se, raspallar-se les dents o conduir a casa des de la feina són hàbits profundament arrelats que no requereixen esforç ni previsió.

En vincular la teva atenció conscient – mindfulness a una d’aquestes tasques, l’esforç necessari per iniciar la sessió de meditació es redueix significativament.

Vincular la sessió de meditació a una activitat automàtica, una que no requereix l’ús de la força de voluntat, augmenta la probabilitat que s’arreli el teu nou hàbit.

2. Comença a poc a poc
Medita durant breus períodes de temps, en què no experimentis resistència. Per exemple, pots començar amb només 10 minuts. Ha de ser fàcilment assolible i no crear rebuig a la teva ment. Establir l’hàbit de la meditació és molt més important que augmentar el temps dedicat a la meditació.

3. Experimenta amb meditacions guiades
Quan comences pots no estar segur de què fer durant la meditació. Les meditacions guiades són una manera excel·lent d’adaptar-se a aquesta pràctica. A més, et guiaran a través de tècniques de respiració, relaxació i visualització, o pràctiques basades en l’atenció plena.

4. Assisteix a una meditació grupal
La meditació és una activitat individual. Això no significa que les meditacions grupals –presencials o en línia– no puguin ser beneficioses. Meditar amb altres pot reforçar el teu compromís personal amb la pràctica i proporcionar accés a una enorme reserva de coneixements.

5. Practica atenció conscient a la respiració
Respirar conscientment relaxa el cos, calma la ment i fins i tot pot alentir el procés d’envelliment. S’ha demostrat que activa el sistema nerviós autònom, cosa que porta tant la ment com el cos a un estat de relaxació. Aquest estat de calma és útil si vols experimentar els beneficis de la meditació.

6. Programa la teva meditació
Si la meditació no és al teu horari, és més fàcil anteposar altres activitats i tasques a aquesta important pràctica.
En programar la meditació, s’assegura que res no interfereixi amb el teu compromís amb tu mateix. Si és possible, programa la meditació a la mateixa hora cada dia.

7. Crea un espai de meditació
Prepara un petit racó de la teva habitació per fer-lo servir per a la meditació. En aquest lloc, col·loca el teu seient de meditació d’elecció, com ara coixins, mantes o qualsevol accessori que necessitis per sostenir-te. Tingues l’espai conforme al teu gust i les teves creences.

Amb el temps, el simple fet d’ingressar al teu espai, sagrat per a tu, iniciarà la resposta de relaxació.

La calma és un mitjà a l’art de mindfulness. La fi, veure amb claredat la teva realitat i poder respondre-hi equànimement.

  • Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *