Suplement

Ets i uts

Piulades de llengua

CNL Osona
28 d'abril de 2020

Fa uns dies us vam recomanar uns quants perfils de la xarxa Instagram que tracten diversos temes relacionats amb la llengua catalana. Aquesta setmana reprenem les xarxes socials per fixar-nos en una altra que està farcida de comptes amb temàtica lingüística: Twitter.

Començant per la nova accepció del verb piular, que ha passat a designar l’acte de publicar alguna cosa a Twitter, aquesta aplicació ha revolucionat el món de la comunicació tant al nostre país com a la resta del món; alguns usuaris ho han aprofitat per difondre curiositats sobre el català, corregir altres comptes, recollir dubtes… aquí teniu un recull de perfils que us poden interessar.

@apuntlinguistic
És un perfil que es dedica, fonamentalment, a detectar errades lingüístiques. Li podeu comunicar errors que trobeu en altres usuaris o en qualsevol publicació.

@virgili7
Aquest perfil està gestionat per un filòleg membre del grup Koiné. Es dedica a detectar errors en discursos polítics, publicacions de diaris, comunicacions d’altres usuaris… És un compte didàctic que us ajudarà a tenir un “bon català”, com l’etiqueta ell.

@comhodiria_cat
Un perfil fet per joves estudiants de la UB que van decidir crear una eina per connectar el català dels joves amb el català estàndard: recullen paraules que diuen els joves (anglicismes, verbs amb sentits nous…) i en busquen l’equivalència en el català normatiu. També tenen una pàgina web on us podeu posar al dia (si teniu una edat) o elevar el vostre registre (si sou joves i dieu ràndom).

@easycatalan
Compte enfocat a l’aprenentatge del català per part de persones estrangeres. També tenen un perfil a Youtube.

@termdret
És un usuari del Termcat (termcat.cat/ca) que se centra en el vocabulari judicial; soluciona dubtes, ofereix definicions i ajuda a entendre la nomenclatura dels processos judicials. Molt útil en els temps que corren.

  • Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *